Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt je bestelling annuleren zodat je een volledige terugbetaling ontvangt, op voorwaarde dat je bestelling of een onderdeel daarvan nog niet is verzonden. Neem contact op met onze klantenservice om de annulering te regelen. Is je item toch al vanuit uptodogood.nl naar je verzonden? Dan zal het annuleren van je bestelling leiden tot het betalen van de retourneringskosten. Zie ‘Retourkosten’ voor meer informatie.
Mijn product is aangekomen maar ik ben niet tevreden.
Wil je een product retourneren of ruilen omdat je van gedachten bent veranderd over jouw order? Geen probleem, we begrijpen dat je soms van gedachten kunt veranderen wat betreft je aankoop. Breng ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product hiervan op de hoogte en vermeld daarbij je bestelgegevens. De medewerkers van onze klantenservice zullen de afhandeling graag voor je regelen. Let op: om een product retour te sturen moet het compleet in oorspronkelijke verpakking retour komen. Zie ‘Retourkosten’ voor meer informatie.
Welke opties zijn er om mijn product te retourneren
1. Retour zenden via de post: voor al je bestellingen geldt een bedenktijd van 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Binnen deze termijn kun je retourneren, mits je onderstaand stappenplan volgt:
- Vul het retourformulier correct in
- Pak het product in: compleet, in originele staat en in de oorspronkelijke verpakking
- Plak het verzendlabel op het pakket
- Breng het pakket naar een PostNL-postkantoor
- Bij het afgeefpunt ontvang je een Track & Trace code waarmee je het product kunt volgen. Bewaar deze code goed.
Wil je een product ruilen, terwijl deze niet defect is? Ruilen geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de bedenktijd en geeft je nieuwe bestelling door.
2. Zelf naar een afhaalpunt brengen:
Up To Do Good: Wil je jouw product retourneren en het zelf naar een winkel brengen? We staan bij Up To Do Good altijd voor je klaar. Neem je factuur mee als bewijs. Zorg dat het artikel compleet is, het in originele staat is en het in oorspronkelijke verpakking is ingepakt. Bij retourneren in de winkel is het niet mogelijk om het aankoopbedrag contant uit te betalen. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen terug gestort op de rekening waarmee je de aankoop hebt gedaan.
Zijn er aan retourneren kosten verbonden?
Retourkosten zijn altijd voor eigen rekening. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling onder de €30,- (Nederland) of €80,- (EU) uitkwam? Dan betaal je éénmalig de retourkosten, de verzendkosten zijn dan voor onze rekening.
Hoe retourneer ik een product dat te groot of te zwaar is om als pakket te versturen?
Neem contact op met de klantenservice voor een passende oplossing.
Wat als mijn bestelling beschadigd is?
Als het product met gebreken is geleverd, verontschuldigen wij ons voor het ongemak. Al onze producten worden door middel van kwaliteitscontroles getest tijdens elke fase van het bestelproces. Ongeacht deze reeks kwaliteitscontroles worden onze producten soms in slechte staat geleverd. Defecten kunnen tijdens de productie ontstaan of als gevolg van beschadiging tijdens het transport. Als je het artikel niet in perfecte staat ontvangt, zullen onze medewerkers van de klantenservice het probleem aanpakken en jou de beste oplossing aanreiken, waaronder terugbetaling of reparatie. Om de situatie zo goed mogelijk te kunnen inschatten, vragen we je een paar foto's van het artikel naar onze klantenservice te mailen.
Welke producten kan ik niet retourneren?
Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit geldt voor producten die door uptodogood.nl tot stand zijn gekomen in overeenstemming met jouw specifieke wensen (ook wel op maat gemaakte producten genoemd). Denk hierbij aan op jouw verzoek beklede stoelen, fauteuils en banken.